Redacteur geestelijk leven van de Leeuwarder Courant

.

woensdag 16 september 2009

En ik neem mee

Het is een oeroud spelletje, je hebt er niets voor nodig en het wordt nog altijd gespeeld: ‘Ik ga op reis en ik neem mee…’ Kinderen uit een beetje christelijk gezin beginnen natuurlijk met: ‘Mijn bijbeltje’.
Ik herinner me een aardige evangelisatiecampagne uit de tijd dat er nog geen via de satelliet aangestuurde navigatorsystemen voor de auto waren, maar veel mensen wel een dik boek voor de weg hadden van Reader’s Digest. De slogan van die campagne luidde: ‘Het állerbeste boek voor de weg’. En dat was natuurlijk de bijbel.

Maar wat neemt een mens nog meer mee? Er is tegenwoordig van alles te krijgen aan semi-religieus spul en als redacteur geestelijk leven krijg je zo nu en dan uit die categorie wat cadeau. En soms is het heel handig.
Wat ik deze vakantie zeker bij me heb, is mijn iPod en daarvoor heb ik onlangs een heel aardige skin gekregen. Niet vreselijk handig, wel origineel. U ziet het op het plaatje: ‘Hymn Book’. Het ding heeft een groot voordeel: als je per ongeluk je daarmee verpakte iPod in de auto laat liggen, zal niemand je ruitje intikken.

Korte Metten is op vakantie.