Redacteur geestelijk leven van de Leeuwarder Courant

.

zaterdag 19 september 2009

En ik neem mee (2)

Ik hou van een frisse mond (dat zouden meer mensen moeten doen). Mijn vader had altijd pottertjes bij zich en dat vond ik als kind al een goede gewoonte. Ik hou het, modern als ik ben, bij mints. Wat ik onder meer in mijn tas heb zitten zijn de mini mints van King - met het uit de kerk zo vertrouwde logo.
Ze smaken overigens absoluut niet als de vertrouwde, grote pepermunten. En dat vind ik prima, want die smaak hoort echt bij de kerkgang. Ik krijg er wel eens eentje aangeboden. Ik accepteer ze slechts in de kerk. Een Kingpepermunt buiten het bedehuis, dat hoort niet.

Ik heb ook een blikje mints waar ik heel zuinig op ben. U ziet het al op het plaatje. ‘Last Supper After Dinner Mints’. U begrijpt het, zulke snoepjes neem je niet zo maar. Dat is echt iets voor heel speciale gelegenheden.
Ze zijn gemaakt in China, maar ze worden door een Amerikaans bedrijf op de markt gebracht. Nee, de mints helpen niet tegen de Mexicaanse griep, maar eventuele bacillen worden er wel fris en fruitig door.

Korte Metten is op vakantie.