Redacteur geestelijk leven van de Leeuwarder Courant

.

woensdag 23 september 2009

En ik neem mee (3)


Tijdens een bezoek aan New York kreeg ik voor mijn geïrriteerde lippen wel een heel opvallende lipbalsem cadeau. Het plaatje spreekt voor zich. Het is lip balm van het merk ‘Lookin’ Good for Jesus’.
Ik ben wel geïntrigeerd wie nu zoiets op de markt brengt. ‘Lookin’ Good for Jesus’ blijkt een hele productlijn te zijn. Behalve lipbalsem is er ook een spiegeltje waarin je kunt checken of je er echt zo goed uitziet, badschuim, een crème enz.

Er staan instructies bij dat je gereed moet zijn, en waardig. Het is niet eens zo gek om door zo’n lippenstift in je zak geregeld herinnerd te worden aan het feit dat je je moet onderscheiden.
Ik vind het aardiger dan die artikelen met WWJD op een armbandje, T-shirt of tas. Het is geheimtaal voor What Would Jesus Do - wat zou Jezus doen? Wie op deze kreet googelt op afbeeldingen, komt veel daardoor uitgelokte rottigheid tegen.

Korte Metten is op vakantie.